Hulp bij storing | SolarNRG

Klantenservice

Storing

  • Er valt steeds een schakelaar uit in mijn meterkast, wat te doen?

    Weet je zeker dat dit de schakelaar is waar je zonnestroomsysteem op aan is gesloten? Zo ja, zet de schakelaar dan eerst helemaal omlaag en vervolgens weer helemaal omhoog. Als de schakelaar dan weer uitvalt of met regelmaat, stuur ons dan enkele foto's en een toelichting van de storing en jouw meterkast via ons storing formulier.

  • Mijn omvormer doet helemaal niets meer, wat nu?

    Stuur ons een toelichting van het probleem via ons storing formulier. We dienen dan een garantieclaim in bij de fabrikant.

  • Er is een garantieclaim ingediend bij de fabrikant, wat zijn de vervolgstappen?

    Zodra er een garantieclaim wordt ingediend, kan het enkele weken duren voordat wij een reactie krijgen vanuit de fabrikant. Wij hebben hier uiteraard geen invloed op en zullen moeten wachten op deze reactie. Mocht de fabrikant concluderen dat er producten vervangen moeten worden, zullen zij hierover contact met ons opnemen. Pas nadat wij dergelijke producten hebben ontvangen, nemen wij weer contact met je op voor het maken van een afspraak.

  • Mijn omvormer geeft een 'ISO LOW' melding, hoe los ik dit op?

    'ISO LOW' is een bekende en ongevaarlijke melding. Vaak treedt deze melding op bij vochtig weer. Wanneer deze melding alleen kort verschijnt (vaak alleen in de ochtend), kunnen wij het probleem helaas niet traceren en verhelpen. Wanneer deze melding lang aanhoudt, neem dan contact met ons op via ons storing formulier.

  • Mijn omvormer geeft een 'NO AC' melding, hoe los ik dit op?

    'NO AC' betekent dat de omvormer geen verbinding meer kan maken met het net. Deze melding wordt veroorzaakt doordat de aardlekautomaat in de meterkast naar beneden staat of de verbinding ergens anders is verbroken. Controleer daarom het gehele traject tussen de omvormer en de meterkast.

    Controleer de aardlekautomaat in de meterkast zet de schakelaar dan eerst helemaal omlaag en vervolgens weer helemaal omhoog. Als de schakelaar dan weer uitvalt of met regelmaat, stuur ons dan enkele foto's en een toelichting van de storing en jouw meterkast via ons storing formulier.

    Controleer de werkschakelaar of kijk in de PV verdeler (een schakelaar of mini groepenkastje in de buurt van de omvormer) of hier alles omhoog staat. Zo niet, zet dan alles weer omhoog.

    Als de schakelaar dan weer uitvalt of dit allemaal de storing niet verhelpt, neem dan contact met ons op via ons storing formulier.

  • De monitoring portal van Growatt geeft een 'Network Time Out' melding, hoe los ik dit op?

    De 'Network Time Out' melding wordt veroorzaakt doordat de servers van Growatt op dat moment overbelast zijn. Hierdoor is de monitoring portal tijdelijk niet bereikbaar. Dit probleem ligt altijd bij Growatt en zij doen op dat moment hun uiterste best om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

  • De MySolarEdge app heeft moeite met herstellen van de verbinding, hoe los ik dit op?

    Volg de onderstaande stappen wanneer je 'Kan geen verbinding maken met netwerk SEDGxxx' ziet of wanneer de app blijft hangen op 'Verwerken':


    1. Zet de PV-schakelaar in de meterkast naar beneden en wacht tien minuten;
    2. Zet de schakelaar weer omhoog en wacht weer tien minuten, tot de omvormer is opgestart;
    3. Verwijder de MySolarEdge app en installeer deze opnieuw.